Tuesday, June 2, 2009

Hubby Masak

Actually, ni yesterday punye story...tapi aku nk story jugak huhu... Semalam mmg penat sangat. Macam2 hal dekat office. Sampai rumah pon dah dekat pukul 7pm.

Sampai je depan pintu rumah aku dah terbau kari...perghhh perut dah le lapar..pehtu dgr usssssssshhhhhhh issssssssshhhhhhhh cam tengah goreng sumthing. Wah...bau cam udang goreng.

Ghupenye...hubby aku masak. Nk tau pe dia masak? Ha mestila masakan peberet dia, kari ikan bawal ala mamak and udang galah goreng..cayalah...(Ekceli seumur hidup aku x pernah masak kari ikan, kari telur and ayam pernah le sebab mmg aku tak suka makan kari ikan).



Walaupun aku tak suka makan kari ikan, lagipun dari kecik mak aku x habes2 buat kari ikan pakai ikan tenggiri dengan merah (dua-dua aku x suke) tapi excited nak rasa kari ikan hubby aku ni. Tak tunggu dah, terus bentang tikar (sebab nk tgk tv, makan kat meja x besh), cedok nasi. Hubby aku bancuh air Ribena (peberet dia lagi)..and Bismillah.....

Perghhh........memang syahdu tol..sedap siot. Dah la tengah lapar. Kagum gak sbb dia buleh bukak selera aku makan kari ikan and x sangka ikan bawal nih memang sedap buat kari rupenye. Hubby aku lak asik kembang kempis idung asik kene puji, kekekekekeke....

Harini aku shopping kat masjid india dgn cousin (Ana). Beli stok kain untuk buat baju raya. Penat sangat...hubby aku plak kije malam kene pi KLIA. So aku just buat megi goreng. Tp malas nk snap pic sbb cam malu le plak..megi pn nk amik gambar gak ke..huhu

1 comment:

  1. Senang la resipi kari ikan sadik... sedap lak tu kan pakai bawal hitam.

    Da test byk kali da dgn mak aku. Thanks beb.. idup mmg mudah dgn resipi ikan sadik... Hehehe...

    Letak la cket resipi kat cni...

    ReplyDelete